10 טיפים להתמודדות עם דיירים מאתגרים בנכסים מנוהלים

רחוב בפראג בלילה

אנחנו מאמינים שיש כלל זהב אחד להתנהלות מול הדיירים שלכם – שמרו עליהם! שוכרים מאושרים נוטים פחות לדלג על תשלום שכר דירה, להרוס את הדירה, לגרום לצרות בדרכים יצירתיות אחרות או סתם לא ישושו לחדש את חוזה השכירות.

בואו נודה בזה, תחלופת דיירים היא עניין יקר – מה שאומר שאם יש לכם דיירים טובים כדאי לשמור עליהם. איך עושים את זה? כל התשובות מיד.

1. כיתבו חוזה ברור, חד משמעי ומקיף

ברוב הפעמים חילוקי דעות נובעים מכך שלבעלי הבית ולשוכרים יש רעיונות שונים לגבי התחייבויותיהם. מעבר לתשלום שכר דירה ושירותים, החוזה גם לציין מי אחראי לאילו תיקונים ותחזוקה. זה חשוב במיוחד במידה ולנכס שלכם יש חצר.  בעלי בית רבים מניחים (בטעות) שהשוכרים שלהם ישמרו על חצר מטופחת (שכמובן מעלה את ערך הנכס), כך שהם אינם טורחים לציין כי תחזוקה החצר היא חלק בלתי נפרד מחוזה השכירות.

2. הישארו ידידותיים, אך מקצועיים

אתם רוצים דיירים אחראיים אבל כאלה שאינם מטרידים אתכם יותר מדי ודורשים ויתורים על חשבונכם.

3. ענו לטלפון/אימייל

אין דבר שמעצבן יותר דיירים מאשר אי יכולת לקבל מענה מהיר כשמשהו משתבש. זה בדיוק הסיבה לבחור בחברת ניהול – הם דואגים שמישהו מטעמם יהיה בדירה כדי לפתור במהירות כל בעיה שעלולה להתעורר. אם אין לכם חברת ניהול, תיאלצו להתקשר לדיירים בחזרה ולהיות זמין כדי לפתור במיידי בעיות כלשהן. ולא, לחכות שיהיה לכם זמן לטפל בבעיה לא ממש יעזור לדיירים שזקוקים לתשובה עכשיו.  

4. אל תתמהמהו עם תחזוקה תקופתית

בין אם זה ניקוי מרזבים, בדיקת הצנרת או ניקוי מסנני מזגן, אל תחכה למשבר שיקרה ומנעו את הבעיות מראש באמצעות תחזוקה שוטפת.

5. תנו הטבות לדיירים קבועים

תחזוקה פירושה גם הטבות לדיירים מתמידים. אם הבטחתם לעצמכם שוכרים לטווח ארוך, אז אל תהיו קטנוניים. למה שלא תציעו להם על חשבונכם צביעה וניקוי שטיחים חינם כל מספר שנים?

6. טפלו בעשבים השוטים

משכירים בית מגורים עם מספר של יחידות דיור? אין דבר שמעצבן יותר את הדיירים שלכם מאשר שכן שמערער את יכולתם לחיות בשלום. טפלו מיד בבעיות ששכן כזה גורם ואל תחדשו את החוזה שלו.

7. כבדו את הפרטיות של הדיירים שלכם

האם אתה מעריכים את הפרטיות שלכם? כך גם הדיירים. הם (בצדק) לא רוצים שתיכנסו באופן לדירה ללא הודעה מראש. למעשה, הם מעדיפים להעמיד פנים שאתם לא קיימים אלא אם כן יש להם בעיה. אם אתם צריכים גישה לנכס שלכם, ומדי פעם זה צפוי לקרות, תנו להם הודעה על כל ועשו כמיטב יכולתכם להמעיט בכך. למשל, לא לבקר בנכס שלכם יותר מפעמיים או שלוש פעמים בשנה.

8. אל תהיו חמדנים מדי

אולי לא תראו שום סיבה שלא להעלות את שכר הדירה כל שנה (ככל שהשוק והחוק יאפשרו), אבל סביר להניח שהשוכרים שלכם יסתכלו אחרת על הדברים. אם אתם רוצים להשאיר את הדיירים, מומלץ לבקש שכר דירה שהוא קצת מתחת לשיעור השוק.

9. הציעו תמריצים בסגנון חבר מביא חבר

אם יש דירות ריקות בבניין המגורים שאתם משכירים, כדאי לצ’פר את הדיירים שממליצים על החברים שלהם כשוכרים. זה לא רק יגדיל את הסיכויים שלכם למלא דירות ריקות, אלא גם ישמור את הדיירים שלכם כשוכרים לאורך זמן.

10. הראו לדיירים שאתם מעריכים אותם

כרטיס חג המולד ובקבוק יין מתנה הם לא רק מחווה של רצון טוב בצ’כיה. זו גם השקעה קטנה מאוד להחזר עצום בשימור הדיירים. שווה לנסות זאת!

זקוקים לשירותי ניהול בפראג או ברחבי צ’כיה, דברו איתנו. נשמח לעזור!

Scroll to Top
יצירת קשר

    X
    צור קשר דילוג לתוכן