משרד התיירות של צ’כיה חושף כי 19.5 מיליון תיירים ביקרו בצ’כיה בשנת 2022. זו עלייה של יותר מ-70 אחוזים בהשוואה לשנה הקודמת.
למרות עלייה זו, מספר התיירים במדינה עדיין נמוך ב-12% ביחס לנתוני התיירות לצ’כיה לפני מגפת הקורונה. בהשוואה לשנת 2019, צ’כיה קיבלה בברכה גם 9% יותר תיירות פנים בשנת 2022.
מבין מספר תיירי הפנים שהמדינה אירחה היו 12.1 מיליון (62.2%) תיירות ו-7.3 מיליון תיירים (37.8%) זרים. מלבד צ’כים, מספר התיירים הגדול ביותר היה גרמנים, סלובקים ופולנים.
בהקשר זה, אמר מנהל לשכת התיירות הצ’כית הלאומית, Jan Herget, כי בכל הנוגע לתיירות צ’כית, שנת 2022 התאפיינה בתיירות פנים, כאשר בשנה שעברה נסעו 12,109,732 מהם ברחבי המדינה, כלומר 9% יותר מאשר ב- 2019.
הוא הוסיף : “בשנה שעברה, גרמנים, סלובקים ופולנים ביקרו אותנו הכי הרבה. עם זאת, התיירים מאסיה עדיין לא חזרו. אנחנו עובדים על טיסות ישירות ליעדים מרוחקים באסיה, כאשר ה”סנונית” הראשונה פירושה חידוש הטיסות הישירות פראג – סיאול מה-27 במרץ 2023″.
נתונים מראים שבשנת 2022 הגיעו מגרמניה 1.8 מיליון תיירים לצ’כיה, מדינות המוצא הפופולריות אחריה הן סלובקיה עם 780,000 ופולין עם 615,000. שוק התיירות הרביעי בגודלו לצ’כיה היה של ארה”ב ( 372,000 תיירים) ואחריה בריטניה עם 316,000 מבקרים.
בהתבסס על נתוניה של לשכת התיירות הלאומית של צ’כיה, הערים בהן ביקרו הכי הרבה תיירים בשנה שעברה היו פראג ואזור דרום מורביה. שנת 2022 הייתה מוצלחת עבור פראג לאחר יותר מעשר שנים, היא שוב גם תפסה את המקום הראשון מבחינת מספר התיירים שהגיעו אליה.
נתונים נוספים מראים שתיירים זרים בחרו לבקר באזור קרלובי וארי, בעוד שתיירים מקומיים התעניינו יותר באזור Hradec Králové.
בתחילת שנת 2023, במטרה לקדם את התיירות לצ’כיה ממדינות כמו בלגיה, הולנד, דנמרק, צרפת, גרמניה, פולין, אוסטריה, ספרד ושוודיה, הושק קמפיין מקוון בנושא חופשות סקי, ערי חורף ויום האהבה. בנוסף הושק קמפיין תיירותי לשוק המקומי שאמור לעודד את הצ’כים לבקר באתרי הבריאות בהרים.